شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

ژنراتور (موتور برق)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند فروشنده موتوربرق های Aucan

موتور برق AUCAN

۳ کیلووات - بنزینی و گازسوز

موتور برق AUCAN

۵.۵ کیلووات - بنزینی و گازسوز

موتور برق AUCAN

۷.۵ کیلووات - بنزینی و گازسوز
ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟

ژنراتور یا مولدهای برق وسیله ای مفید میباشند که نیروی الکتریسیته و برق تولید می کنند و از قطع کارهای روزانه یا خلل در عملیات کاری پیشگیری می کنند . ژنراتورها در اشکال فیزیکی و الکتریکی برای کاربردهای گوناگون در دسترس هستند. در بخش های بعدی ، نگاهی به نحوه عملکردها ، اجزای اصلی ژنراتور و چگونگی اینکه ژنراتور به عنوان منبع ثانویه نیروی الکتریکی در کاربردهای مسکونی و صنعتی عمل می کنند خواهیم داشت.

ژنراتور چگونه کار می کند؟

ژنراتور دستگاهی است که انرژی مکانیکی از منبع بیرونی را به انرژی الکتریکی با عنوان خروجی تبدیل می کند . این موضوع مهم است که درک کنیم که ژنراتور واقعا انرژی الکتریکی خلق نمی کند. در عوض ، با استفاده از انرژی مکانیکی  و با ایجاد حرکت و تولید بار الکتریکی در سیم سیم پیچ ها در مدار الکتریکی، برق را به عنوان خروجی سیستم تولید خواهد کرد . این جریان ، شارژ الکتریکی جریان الکتریکی عرضه شده توسط ژنراتور است . مکانیسم ژنراتور را می توان با درک کار پمپ آب فهمید که باعث جریان آب می شود اما واقعا آبی ایجاد نمی کند و فقط آب جریان می یابد.

کار ژنراتورهای مدرن امروز بر مبنای القای الکترومغناطیس کشف شده توسط مایکل فارادی در سال ۱۸۳۱ این کشف صورت گرفته است . فارادی کشف کرد که جریان بالای بار الکتریکی می تواند توسط حرکت رسانای الکتریکی مانند سیمی که شامل بار الکتریکی در میدان مغناطیسی است القا شود . این حرکت تفاوت ولتاژی را بین دو انتهای سیم یا رسانای الکتریکی ایجاد می کند که در عوض باعث می شود بار الکتریکی جریان بیابد و جریان الکتریکی تولید  خواهد شود.

EnglishUnknownIran