شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

همه چیز در مورد بیل مکانیکی

بیل مکانیکی کوماتسو pc400-8r

اگر در این مقاله با ما همراه باشید همه چیز در مورد بیل مکانیکی را به شما عرضه خواهیم داشت. بیل مکانیکی از مهمترین ماشین‌های سنگین در طرح های مهندسی و عمرانی است که از اجزای آن میتوان بازوی مفصلی ، باکت و کابین گردان که در قسمت بالا قرار دارد و زنجیر یا چرخ لاستیکی که در زیر قرار میگیرد را نام برد.

طریقه کار بیل مکانیکی چگونه است ؟

بیل مکانیکی این قابلیت را دارد که اجزای دیگری مثل  مته ، چکش ، سنگ جت ، چنگک ،قیچی فلزبر ، گراپ را روی آن نصب نمود. اگر سنگ های بزرگ و بتونی را نتوانید با مواد منفجره تخریب کنید ، چکش هیدرولیکی را در ازای باکت این دستگاه نصب کنید. تا بتوانید تخریب را انجام دهید. باکت حجم اندکی دارد. اما به دلیل اینکه نگهداری آن دارای هزینه زیادی میشود.در صورت داشتن خاک‌ نرم و پرحجم میتوانید از لودر استفاده کنید که هزینه کمتری را میپردازید.

بیل مکانیکی pc400lc
شرکت مهندسی کویر سازه افرند

بیل مکانیکی چند نوع هستند ؟

بیل ها را طبق کاربرد و شکل ظاهری آن ها تقسیم بندی میکنند.

۱. بکهولودر

در واقع این ماشین یک نوع بیل مکانیکی است که از ترکیب بیل مکانیکی و لودر ساخته شده است. بکهولودر میتواند یک  بیل مکانیکی با جام معکوس باشد.

۲. بیل مکانیکی دارای سیستم کابلی

در این نوع ماشین بیل را در جلوی آن نصب میکنند و دارای یک اطاقک گردان است و روی یک چرخ متصل میشود.این بیل میتواند هیدرولیکی یا مکانیکی باشد.

۳. بیل کششی یا دراگ لاین

قسمت‌های تشکیل دهنده آن را میتوان به اجزای زیر تقسیم کرد :

جام بیل کششی ، اطاقک فرمان جرثقیل ، وجود کابل‌ها برای کنترل کردن قسمت‌های مختلف بیل. دراگ لاین میتواند فعالیت های زیادی را نسبت به سطح تکیه گاه خود انجام دهد بالاتر و پایین تر از سطح زمین این فعالیت انجام پذیر است.برای زمین های مختلف هم میتوان استفاده کرد.

از این ماشین در مواردی دیگر هم استفاده میشود همانند :

در بیشتر موارد عرض جام را نسبت به ظرفیت آن مهم‌تر میپندارند.

حفاری های زیادی را در  پایین تر از سطح کانال انجام میدهد. انجام میدهد.

این ماشین به علت داشتن سیکل کاری کوتاه دارای اهمیت زیادی است.

همه چیز در مورد بیل مکانیکی
همه چیز در مورد بیل مکانیکی

بیل‌ مکانیکی های جام جلو

برخی از انواع بیل های جام جلو از  چرخ های لاستیکی و بعضی دیگر از چرخ های زنجیری ساخته شده اند. از بیل جام جلو برای حفاری‌ کردن ارتفاع های بالای سطح زمین و بارگیری کردن کامیون‌ها استفاده میشود. بیل‌های جام جلو با فشاری که به جام خود وارد میکنند باعث میشوند بیل بتواند حفاری های سختی را در ارتفاع بالاتری از  سطح ماشین انجام دهند.امابرای حفاری کردن با این بیل باید مصالح را به حالت عمودی به سطح زمین قرار داد.یک سوم وزن ماشین را بازو و جام آن تشکیل میدهند بنابراین باید وزن مصالح در جام را بررسی کنید تا تعادل ماشین حفظ شود.این ماشین ها چرخ زنجیری دارند و دارای سرعت کمی میباشند.

چنگک

 چنگک برای موارد زیر استفاده میشود :

بوسیله این مدل میتوانید حفاری های قائم را انجام دهید. مثل حفاری گودال شمع ها ، پرده های آب بند و دیوارهای حائل قابل انجام است. حمل کردن موادی که نرم هستند و به راحتی جا به جا میشوند مثل ماسه ها سنگ های شسته و شن و زغال سنگ. ، بلند کردن و جا به جایی بارها به شکل قائم ، اجرا کردن عملیات‌  لایروبی کانال‌ها ، موج شکن‌ها و انتقال از یک محیط به محیط دیگر میتوان از کارهای این نوع دانست. میزان توانایی جام برای نفوذ کردن وابسته به  وزن آن است. در بیشتر مواقع از جام سبک استفاده شود بهتر است.

بیل مکانیکی چرخ لاستیکی

از بیل چرخ لاستیکی میتوان در مهندسی جاده برای ساختن جاده و حتی ساخت و سازهای شهری استفاده کرد. دلیل استفاده از چرخ لاستیکی به جای چرخ زنجیری سرعت بالاتر آن است.در مواردی که به جابه جایی های بزرگ نیاز  است میتوان از این نوع چرخ استفاده کرد. بنابر این میتوان دریافت بیل ها با چرخ های لاستیکی گران تر هستند. سرعت حرکت آن ها را بوسیله  قدرت موتور میسنجند و سرعت آن را در حدود ۱۰ تا ۱۲٫۵ کیلومتر در ساعت تخمین میزنند.

بیل مکانیکی زنجیری

از بیل مکانیکی زنجیری برای جابه جایی اجسام بزرگ و حفاری های گسترده استفاده میشود. به این علت از این چرخ ها در کار ساخت و ساز مثل:حفر کردن تراشه‌ها وگودبرداری ساختمان استفاده میکنند. از موارد مورد استفاده این چرخ های زنجیری میتوان به اینکه توانایی بلند کردن و گرفتن اجسام را دارد، حرکت دادن خاک، تخریب کردن، لایروبی کردن و ایجاد برش روی زمین و اجسام میتوان نام برد. وجود یک شاسی در  چرخ زنجیری باعث ایجاد توانایی تحرک در محل خاک برداری میشود.چرخ ها به دلیل داشتن پهنا فشاری را که به سطح زمین وارد میکنند کمتر میشود و باعث ایجاد خاک برداری از خاک های سست میشود.سطح تکیه گاهی که زنجیر با زمین ایجاد میکند باعث میشود با آسانی روی زمین های سست مستقر شود و به راحتی کار را انجام دهد.

به دلیل وجود دنده روی زنجیر باعث میشود زمین هایی که سطح آن ها از جنس سنگ است را با ایجاد شیار و مستقر شدن ماشین سنگ برداری را آسانتر میکنند.برای انجام دادن عملیات های خاکی سعی شود از این نوع ماشین استفاده کنید که باعث کاهش هزینه ها و زودتر انجام شدن کار ها میشود.

در این نوشته به همه چیز در مورد بیل مکانیکی اشاره شد. شرکت مهندسی کویر سازه افرند وارد کننده و فروشنده انواع بیل مکانیکی بالاخص بیل مکانیکی کوماتسو است. دوستانی که مایل به خرید هستید با کارشناسان گروه مهندسی کویر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishUnknownIran