شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

انواع بیل مکانیکی

بیل مکانیکی 2021

بیل مکانیکی از ماشین‌های سنگین عمرانی و مهندسی است که دارای بازوی مفصلی که شامل دکل و استیک میباشد ، باکت و کابین گردان با نام فیرو در قسمت بالا و زنجیر یا چرخ لاستیکی در پایین بیل مکانیکی می‌باشد. این ماشین مدل پیشرفته بیل‌های بخار میباشد. از قابلیت‌های این ماشین می‌توان به نصب چکش معروف به پیکور که بسیار کاربرد دارد و ، سنگ جت ، گراپ ، قیچی فلزبر ، نصب مته ، چنگک ، و دیگر تجهیزات اشاره کرد. از مشخصات این دستگاه نصب چکش هیدرولیکی یا پنوماتیک به جای باکت میباشد که این امکان را فراهم می‌کند که حجم‌ها و سطوح بتونی یا سنگی را که بنا به علت هایی نمی‌توان با کمپرسور یا مواد منفجره خراب کرد را با استفاده از مجموعه این دو وسیله یعنی بیل و چکش تخریب کرد.

لازم به ذکر است به علت حجم کم باکت و هزینه‌های زیاد نگهداری آن ، به منظور بهره برداری از خاک‌های نرم و با حجم زیاد از لودر که اقتصادی‌تر است استفاده میشود ، اما لودر دستگاه یا ماشین مورد اطمینان برای کارهای شهری نمیباشد ( به دلیل رانش ) که این موضوع باعث استفاده بیشتر از بیل مکانیکی خواهد شد.

انواع بیل مکانیکی و کاربرد آن

بیل مکانیکی pc4000

۱. بیل مکانیکی با جام معکوس
۲. بکهولودر 
۳. چنگک (بیل منقاری)
۴. بیل مکانیکی با سیستم کابلی
۵. بیل های جام جلو
۶. دراگ لاین یا بیل کششی

انتخاب جام بیل مکانیکی

جام بیل مکانیکی با توجه به شرایط کاری موجود متفاوت است که به اندازه و نوع مصالح جابه جا شونده و همچنین افزایش راندمان خاکبرداری و بارگیری به چهار مورد تقسیم میشود :

بیل مکانیکی 2021

۱. سنگین کار
۲. استفاده عمومی
۳. سبک کار
۴. جا به جایی مواد

چکش هیدرولیکی

بعضی مواقع جام بیل ها را برداشته و جای آن چکش های هیدرولیکی نصب می گردد. از چکش هیدرولیکی برای کارهای ساختمان شهری گرفته تا حفاری در سنگ های سخت استفاده می شود.

نکاتی در مورد کار با بیل مکانیکی

۱. تمیزی دندانه های بیل
۲. در سطح بالاتر اوانیی بیل مکانیکی بالاتر است
۳. هیچوقت با جام به جاهای سفت و محکم نباید ضربه زد

این مقاله توضیحاتی در مورد انواع بیل مکانیکی توسط تیم مهندسی شرکت مهندسی کویر سازه افرند ارايه گردید. شرکت کویر سازه افرند واردکننده و فروشنده انواع بیل مکانیکی بالاخص بیل مکانیکی کوماتسو میباشد. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های ذکر شده در پایین صفحه با تیم مهندسی و کارشناسان مجرب کویر سازه افرند تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishUnknownIran