شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

درباره لودر

درباره لودر

همه چیز درباره لودر

در این نوشته قصد داریم درباره لودر مطالبی را خدمت شما عزیزان توسط شرکت مهندسی کویر سازه افرند به عرض برسانیم .
از جمله ماشین های سنگین و پرکاربرد که در پروژه هایی همانند , ساختمان سازی ، راه سازی , و پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار گرفته است ، لودر ها هستند . در حقیقت این ماشین ها تراکتورهایی هستند که در جلو به بیل مجهز هستند . لودر یک کلمه لاتین و به معنی حمل کننده است . در حال حاضر این ماشین ها توسط شرکت های گوناگونی تولید وعرضه می شوند . از جمله معروفترین این شرکت ها بصورت برند میتوان به کوماتسو ،کاترپیلار ، ولوو ، چانگلین ، کاوازاکی ، هیتاچی ، هیوندای ، شانیویی و غیره می باشد در ادامه به همه چیز در مورد لودر مانند انواع ,بهترین برند ها در ایران ، قسمت های مهم و باربری استاندارد لودرها می پردازیم . شرکت اجاره جرثقیل یوسفی کرین شما را در ادامه با اطلاعاتی از ماشین لودر همراه خواهد کرد . با ما همراه باشید با مقاله درباره لودر :

  1. انواع لودرها
  2. بهترین لودر در ایران
  3. کاربرد لودرها
  4. قسمت های مهم لودرها
  5. باربری استاندارد لودرها
لودر کوماتسو WA600-6
شرکت مهندسی کویر سازه افرند

۱. انواع لودرها

لودر ها انواع مختلفی دارند از جمله بیل گردان , بازویی , بابکت ، زیرزمینی  و لودر های خاک بر سر ، چرخ زنجیری و چرخ پلاستیکی در ادامه به دو نوع آن اشاره داریم .

لودر چرخ پلاستیکی

این نوع نسبت به نمونه قبلی از سرعت بالاتری برخوردار است همچنین برای جابه جایی آنها نیازی به بارگیری توسط تریلر نمی باشد و برای فاصله های ۱۷۰ متر استفاده و ابعاد بیشتری نسبت به لودر چرخ زنجیری دارند و از دیگر ویژگی های آن می توان به قیمت پایین تر و هزینه مصرفی کمتر اشاره نمود .

لودر چرخ زنجیری

این نوع لودرها دارای عملیات کششی بسیار قوی مانند کندن ریشه درخت , برداشتن کنده درخت ها و برای برداشتن سطوح سیمانی شکسته در فواصل کوتاه  و یا کاردر زمین های ناهمواراستفاده می شود کارایی آنها در فاصله های ۱۷ متر بسیار خوب می باشد . از معایب این نوع سرعت پایین و عدم استفاده بر روی آسفالت می باشد .

نوع چرخ لودر

جنس چرخ زنجیری از پلاستیک یا فلز است چرخ هایی فلزی برای ماشین آلات سنگین خاک برداری و چرخ های پلاستیکی برای ماشین آلات کوچک خاکبرداری مانند بابکت ها استفاده می شود چرخ های پلاستیکی مناسب زمین های سخت و ناهموار نمی باشد .

بکهو لودر

این ماشین لودرهای کوچکی بوده که بر پشت خود بیل مکانیکی داشته و برای کارهای سبک استفاده می کنند این نوع به دلیل دو کاره بودن در بسیاری از پروژه های کوچک کاربرد دارد مشخصات آنها مانند لودرها و بیل های مکانیکی است .

۲. بهترین لودر در ایران

کوماتسو

این نوع لودرها شامل , ۲۵۰ ( لودر۳ تن ), ۳۲۰ ( ۴تن ) ، ۴۲۰ ( ۵تا۶تن ) , ۴۷۰ ( ۷تن ) , ۵۰۰ ( ۹تن ) , ۶۰۰ ( ۱۴ تن ) ، ۷۰۰ ، ۹۰۰ می باشد که در ایران بسیار مورد استفاده قرار میگیرد .

کاترپیلار

لودرهای مورد استفاده کاترپیلار ۹۵۵ ( ۵تن) , ۹۶۶ (لودر۶ تن) ، ۹۸۰ (لودر۹ تن) ، و ۹۸۸ (با توان استاندارد ۱۲ تن ) در ایران می باشد .

لودرهای چینی

در این نوع معمولا ظرفیت مطرح است این لودرها از لحاظ ساختاری تفاوتی نداشته یا توان کاربردی مطرح می شوند به عنوان مثال ZL50   یا ZL30 لودر ۵ تن و ۳ تن می باشد.

لودر کوماتسو
شرکت مهندسی کویر سازه افرند

۳. کاربرد لودرها

  1. بارگیری و حمل مصالحی چون , شن , ماسه , خاک و ریختن آنها درون کامیون
  2. بلند کردن و جابه جایی مصالحی چون , اجر , بلوک , سیمان و سفال
  3. استفاده از آن برای گودبرداری خاک
  4. کندن و تمیز کردن سطوح زمین

۴. قسمت های مهم لودرها

موتور

موتور انرژی لازم برای حرکت لودر را فراهم می کند و معمولا پشت سر راننده قرار دارد و سوخت آنها از گازوییل ، بنزین و نیروی الکتریسیته تامین می شود .

شاسی

شاسی چهارچوبی برای قرار گرفتن لودر بوده که در لودرهای چرخ زنجیری یکپارچه و لودرهای چرخ پلاستیکی به صورت یکپارچه یا کمرشکن می باشد .

سیستم هیدرولیک

سیستم هیدرولیک وظیفه انتقال نیرو از موتور به جام را دارا می باشند .

جام

جام در لودر ها از لحاظ شکل فیزیکی انواع مختلفی دارند از جمله

  1. حفاری عمومی , مورد استفاده در حفاری ها
  2. یونیورسال , دندانه دار برای نفوذ در خاک
  3. صخره کن , نفوذ و استفاده در خاک های سخت

۵. باربری استاندارد لودرها

ظرفیت چرخ های پلاستیکی و میزان بار مجاز حمل شده توسط آنها نباید از ۵۰ % بار استاتیک واژگونی در حالتی که در حال گردش است بیشتر باشد این مقدار در لودرهای چرخ زنجیری ۳۵ % بار استاتیک واژگونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishUnknownIran