شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

بیل مکانیکی چرخ لاستیکی

بیل مکانیکی چرخ لاستیکی

آنچه در این مقاله میخوانید در رابطه با بیل مکانیکی چرخ لاستیکی و استفاده این دستگاه میباشد.

بیل مکانیکی چرخ لاستیکی چیست؟

این دستگاه نوعی ماشین با چرخ‌های لاستیکی دارای یک سازه فوقانی باقابلیت چرخش ۳۶۰ درجه بوده و به‌گونه‌ای طراحی‌شده که ارابه کشنده آن در حین چرخه کاری حرکت نمی‌کند. این مشخصات فنی منحصربه‌فرد سبب شده، اجاره بیل مکانیکی برای انواع فعالیت‌ها و عملیات خاکی موردتوجه باشد.
چرخ‌های لاستیکی به این ابزار اجازه می‌دهد در زمین‌های سخت و خاکی به‌راحتی حرکت کند، ازاین‌ جهت در دسته ماشین‌آلات مدرن ساختمانی به‌خوبی قرار می‌گیرد.

بیل مکانیکی چرخ لاستیکی
بیل مکانیکی چرخ لاستیکی

کاربرد بیل مکانیکی چرخ لاستیکی

کاربردهای متنوعی را برای بیل‌های مکانیکی ذکر می‌کنند، ازاین‌رو  برای برش ابزارآلات هیدرولیکی، حفر کانال و زیرسازی و گودبرداری در زمین‌های سخت پرکاربرد است. البته تخریب بتن و سنگ، لای‌روبی رودخانه‌ها و هموارسازی زمین‌ها نیز به مدد افزودن ملحقاتی خاص از عهده این ماشین‌های قدرتمند برمی‌آید. همچنین اگر به حمل مصالح، معدن‌کاری و خاک‌برداری نیز نیاز داشته باشید، این ماشین کارآمدی بالایی را از خود نشان می‌دهد، هرچند عمده فعالیت آن‌ها را گودبرداری و تخریب به شمار می‌آورند.

مزایا

انجام امور بدون نیاز به فضایی گسترده و قابلیت انجام کارها به‌صورت ثابت و در حالت بی‌حرکت ماشین اشاره نمود. قابلیت انجام کار در عمق‌های زیاد نیز سبب شده، اجاره بیل مکانیکی چرخ لاستیکی بدون نگرانی از محدودیت فضا و عمق در تعداد بالا انجام شود.

قسمت‌های گوناگون

         کابین بیل مکانیکی

دلیل اینکه بیل مکانیکی به‌راحتی می‌تواند در یک محور ثابت به مانورهایی وسیعی دست یابد، قرارگرفتن کابین و بازوی بیل بر روی یک صفحه گردان و با زاویه گردش ۳۶۰ درجه است.

         بازوی بیل مکانیکی

بیل‌های مکانیکی دارای یک بازو و چندین مفصل به‌منظور افزایش امکان خم و راست شدن و حرکت بازو در زوایای مختلف است. بدون چنین مشخصه‌ای در بازوها امکان انجام عملیات حفاری با این ماشین‌ها در این سطح بهینه وجود ندارد.

         موتور دیزلی

بیل مکانیکی چرخ لاستیکی از موتور دیزلی به‌خاطر قدرت فراوانش بهره می‌برد و این عمل سبب شده در عرصه‌های سخت کوچک‌ترین ضعف و خللی در عملکرد این دستگاه مشاهده نشود. پمپ‌های هیدرولیکی، سلکتور و … در این راستا به موتور به‌منظور تولید نیروی بیشتر کمک می‌کنند.

         پمپ هیدرولیکی

پمپ هیدرولیکی باهدف تولید توان هیدرولیکی برای ماشین در بیل‌های مکانیکی تعبیه‌شده است. این پمپ‌ها با دبی روغن می‌توانند، توانی بالا را به‌عنوان خروجی تولید نمایند، البته توان ورودی خود را از موتور دیزلی دریافت نموده ازاین‌رو یکی از مهم‌ترین اجزای در این ماشین‌ها به شمار می‌روند.

         سلکتور

باهدف تقسیم موزون و مناسب فشار و دبی روغن به جک‌ها و هیدرو موتورها وجود سلکتور برای انجام چنین امری ضروری است. رابطه مستقیم و اصولی پمپ هیدرولیکی و سلکتور سبب دوام کارایی بیل مکانیکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishUnknownIran