شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

شادی و شادمانی در گرو بخشش به دیگران

در این مطلب شرکت مهندسی کویرسازه افرند مطالبی در رابطه به شادی و شادمانی در گرو بخشش به دیگران را به شما عزیزان عرضه میدارد :

شادمانی در بذل و بخشش است

شادی و شادمانی در گرو بخشش به دیگران و در قدم اول شما باید در ابتدا معنی و مفهوم بخشش را به درستی برای خودتان تحلیل كنید . اگر مفهوم بخشش به دیگران را نمی توانیم بفهمیم هیچوقت قادر نخواهیم بود به آن شادی بعد از آن برسیم . گاهی معنی بخشش اشتباه در ذهن ما جا میفتد ، مثلا اینكه فكر كنید بخشش به نوعی وظیفه شماست . به نوعی اگر به ازای بخشش توقع در شما بوجود می آید ، بهتر است این کار را نکنید.

بدون فکر کردن بخشش کنید

اگر فکر میکنید که شما مجبور هستید به بذل و بخشش به دیگران و خود را مجاب به این کار میدانید این معنی اشتباهی از بخشش است و شادی و شادمانی در گرو بخشش به دیگران میباشد . تحقیقات نشان میدهد انسانهایی که میبخشند خیلی شادتر از کسانی هستند که نمیبخشند . نگه داشتن کینه و نفرت ، شادی و نشاط را از شما می گیرد و همانند یک محرک تنش زای مزمن ، به سلامتی شما آسیب می رساند . اگر شما فردی بی گذشت و کینه جو هستید ، هیچ وقت نمیتوانید با آرامش زندگی کنید . پس تا میتوانید و به جایش بخشش کنید.

با بخشش کردن به دیگران شاد باشید

هیچوقت این انتظار را نداشته باشید که با بخشش به دیگران از چیزی نصیبتان بشود یا بذل و بخشش را به خاطر بدست آوردن یا پیامد خوب انجام دهید ، چون اگر این عمل پسندید به این خاطر باشد ، آن حس و حال و شادی رو به شما نخواهد داد. چون در ازای یک پاداش این کار را انجام میدهید و دیگر از کار خود حس شادی به شما دست نمیدهد.

شرکت مهندسی کویر سازه افرند ، تولیدی – بازرگانی (سهامی خاص)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishUnknownIran