شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

لوازم بیل مکانیکی

لوازم بیل مکانیکی

دراین مقاله در رابطه با لوازم بیل مکانیکی و انواع آن مطالبی خدمت شما عزیزان عرض مینماییم.

انواع لوازم بیل مکانیکی

لوازم موتوری

از قطعات موتوری می توان به بوش موتور و تسمه سفت کن اشاره نمود.
بوش موتور: قطعه ای چدنی یا فولادی است که در درون بلوک سیلندر قرار می گیرد. وظیفه ی بوش موتور، ایجاد محیطی مناسب برای حرکت پیستون است. زیرا شکل بوش سیلندر، استوانه ای می باشد. این قطعه را می توان به صورت گریز از مرکز تولید نمود. بوش موتور به گونه ای طراحی می شود که بتواند در برابر گرما دوام آورد.

تسمه سفت کن: مهمترین وظیفه این قطعه، کنترل حرکت دورانی تسمه و انتقال قدرت موتور در بین اجزای دیگر می باشد. همچنین عملکرد واتر پمپ و دینام به تسمه سفت کن وابسته است.

لوازم بیل مکانیکی
لوازم بیل مکانیکی

سیل کیت

از قطعات سیل کیت علاوه بر کیت جک بالابر، کیت پمپ هیدرولیک و کیت تعمیر جک استیک می توان به موارد زیر اشاره نمود.

اویل رینگ: اویل رینگ بر روی پیستون قرار می گیرد و اجازه هر گونه نفوذ را به روغن نمی دهد. اینگونه پیستون به صورت بهینه کار می کند. از وظایف دیگر این قطعه جلوگیری از فرسودگی، سایش بین پیستون و سیلندر است. همچنین اویل رینگ در انتقال حرارت بین پیستون و سیلندر، نقش مهمی دارد.

کیت شیر کنترل: شیر کنترل یکی از اجزای دستور دهنده در پمپ هیدرولیک به شمار می رود. این قطعه، میزان دبی ورودی و خروجی پمپ ها را کنترل می کند. همچنین فشار پمپ را تعیین می نماید. کیت شیر کنترل در بین کیت ها از نقش مهمی در آب بندی آنها برخوردار است.

قطعات پمپ انژکتور

قطعات پمپ انژکتور، زیاد است. اما مهمترین آنها المنت پمپ انژکتور و سوزن انژکتور می باشد.

المنت پمپ انزکتور: یکی از مهمترین اجزا اصلی پمپ انژکتور یا گازوئیل، المنت است. این قطعه در پمپ نقش احتراقی دارد و باعث انتقال سوخت و آزاد شدن نیروی سوخت می شود.

سوزن انژکتور: این قطعه از نظر عملکرد، قطعه ای بسیار حساس است. نحوه پاشش غلط سوخت به داخل محفظه احتراق موتور باعث احتراق ناقص، پایین آمدن بازدهی موتور و دود کردن موتور در زمان انجام کار می شود.

قطعات فیلتر اگزوز

فیلتر آب، پیش فیلتر فن دار، خاک گیر هواکش، فیلتر المنت، فیلتر روغن، فیلتر گازوئیل، انواع اگزوز، خرطومی اگزوز و فیلتر هیدرولیک از این قطعات می باشند.

پیش فیلتر فن دار: در این لوازم بیل مکانیکی از عناصر در این محصول از عناصر فیلتر هوا و سیستم های کامل آن با جریان هوا تا ۱۵۰۰ cfm استفاده شده است. این محصول کاملا ایرانی می باشد.

فیلتر گازوئیل: با  تسویه گازوئیل مصرفی از آلاینده های جامد و مایع (آب) از مشکلاتی مانند افت فرکانس در هنگام زیر بار رفتن دستگاه، استارت نشدن دستگاه، پرش موتور دیزل و … جلوگیری می کند.

قطعات هیدرولیک

پیستون و پمپ هیدرولیک از قطعات مهم هیدرولیک هستند.

پیستون هیدرولیک: این قطعه در سیلندر یا روتور قرار می گیرد تا در تبدیل انرژی به انرژی هیدرولیکی به پمپ کمک کند. این پیستون مانند تمامی پیستون ها، سوخت و هوا را با یکدیگر مخلوط می کند تا به پمپ برای ساخت انرژی هیدرولیک کمک نماید.

پمپ هیدرولیک: این قطعه نقش قلب را در سیستم های هیدرولیک دارد. به گونه ای که انرژی مکانیکی تامین شده توسط موتورهای الکتریکی، احتراق داخلی و … به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. در حقیقت پمپ هیدرولیک، انرژی سیال را در یک سیکل هیدرولیکی یا نیوماتیکی افزایش می دهد تا در زمان و مکان مورد نیاز از آن استفاده کند.

لوازم زیربندی

از لوازم زیربندی می توان باکت، سرندی، رولیک، ریپر، فنر زنجیر سفت کن، پیچ کفشک و انواع ناخن های باکت را نام برد. اما مهمترین آنها ریپر و انواع ناخن های باکت هستند.

انواع ناخن های باکت: ناخن ها یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین قطعات ماشین آلات راهسازی هستند. این قطعات خیلی سریع از بین می روند. زیرا در برابر فرسایش شدید و اصطکاک بسیار زیادی قرار دارند. به همین دلیل کیفیت و دوام ناخن ها بسیار مهم می باشد.

ریپر: شیار زن یا ریپر، قطعه ای دراز و چنگال مانند است که کار هموار کردن زمین های سخت و ناهموار را بر عهده دارد. شیار زدن صخره ها باعث تقسیم شدن سطح زمین به سنگریزه ها و قطعات کوچک تر می شود. در نتیجه جابجایی آن را آسان تر می کند.

تهیه لوازم

لوازم بیل مکانیکی مانند فیلتر، روغن هیدرولیک و … معمولا قیمت مناسبی دارند. اما قطعات اصلی بیل زنجیری معمولا دارای قیمت های بالاتری هستند. در واقع هزینه ی لوازم بیل مکانیکی با توجه به نوع آن، وزن لوازم، نو و یا کهنه بودن آن، برند لوازم و غیره تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishUnknownIran