شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

درباره باکت بیل مکانیکی

درباره باکت بیل مکانیکی

در این مقاله قصد داریم در رابطه با باکت و درباره باکت بیل مکانیکی مطالبی را خدمت شما عزیزان عرض نماییم.

باکت بیل مکانیکی چیست؟

باکت ظرف ویژه ای است که به یک ماشین جهت حمل مواد مختلف متصل می شود.این نام ممکن است از نام باکت های مورد استفاده در آسیاب های آبی گرفته شده باشد. باکت ها  قابلیت  نصب بر روی بازوی بیل مکانیکی و لودر را داراست. باکت ها توسط اپراتور بیل مکانیکی و لودر با استفاده از کنترل های داخل کابین کنترل می شوند. از باکت های بیل مکانیکی و لودر نیز می توان برای جابجایی خاک یا بارگیری کامیون ها برای حمل و نقل به سایت های و پروژهای عمرانی  استفاده کرد.

درباره باکت بیل مکانیکی
درباره باکت بیل مکانیکی

انواع باکت بیل مکانیکی

سطل حفاری – یکی از پر کاربردترین باکت ها به حساب می آید و مورد استفاده قرار می گیرد. دارای دندانهای تیز که برای خاکبرداری از خاک سطحی ایده آل می باشد .

سطل راک – این سطل ها شبیه به سطل های حفاری و با این تفاوت که تقویت بیشتری نسبت به آن صورت گرفته است . این امر به شما اجازه می دهد قدرت بیشتری برای شکستن صخره سخت و بدون آسیب رساندن به دستگاه خورد کند . که دارای دندان های بلند و تیز و لبه برش باریک V است.

سطل V – این گزینه برای حفر سنگرهای شکل V برای نصب کابل ها و لوله هایی که باید در اعماق کم عمق نصب شوند ایده آل است.

سطل ریدل – این سطل ها از صفحات فلزی سنگین با شکافهایی ساخته شده اند که باعث می شوند ذرات کوچکتر از بین بروند. ایده آل برای جدا کردن خاک درشت از ذرات ریز.

باکت یا سطل تمیز کننده – این سطل ها دندان ندارند اما ظرفیت بیشتری نسبت به سایر سطل ها دارند. که برای پاشیدن خاک و مواد نرم استفاده می شوند و برای شیب ، تراز کردن و پر کردن سطوح ناهموار استفاده می شود.

اجزای مختلف باکت

لولا ( Hinge ) مفصل :
به این قسمت از باکت‌های بیل مکانیکی ورق خم زیر بازو نیز می‌گویند.

Hinge plate صفحه لولا :
نام دیگر این قسمت بازو است.

 دیواره باکت (Sidebar) :
دیواره باکت یکی از اصلی‌ترین اجزای باکت بیل مکانیکی به شمار می‌رود.

ورق بغل :
جنس ورق بغل از جنس آلیاژ‌های ساختمانی می‌باشد. با توجه به کاربرد باکت بیل مکانیکی ورق‌های عملیاتی حرارتی و ضد سایش نیز روی ورق بغل نصب می‌شوند.

ورق بغل سایشی :
از این نوع ورق‌ها در مقابل سایش استفاده می‌شود تا سایر قسمت‌ها به خوبی محافظت شوند.

دم تیغ :
یکی از مهم‌ترین قسمت‌های باکت بیل مکانیکی، دم تیغ می‌باشد. انتخاب صحیح برای نوع آلیاژ دم تیغ از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. آلیاژ‌های دم تیغ با توجه به شرایط سایشی یا عادی انتخاب ‌می‌شوند.

لچکی :
این قسمت تاثیر زیادی در مقاومت ساختار باکت بیل مکانیکی دارد.

تنظیم کننده :
با افزایش یا کاهش تعداد رینگ‌های تنظیم‌کننده می‌توانید، از گیر کردن لقی در باکت جلوگیری نمود. یکی دیگر از مزایای تنظیم‌کننده نگه داشتن باکت به صورت محکم است که در این صورت افزایش کارایی باکت بیشتر می‌شود.

ناخن :
ناخن‌ها یا Teeth در کارایی باکت نقش بسزایی دارند. با انتخاب صحیح ناخن‌ها در مصرف سوخت، کاهش فشار صرفه‌جویی می‌شود. همچنین اگر ناخن‌ها به‌درستی انتخاب شوند عمر باکت بیل مکانیکی نیز بیشتر می‌شود.

بغل بر و پالانی :
این قسمت برای محافظت و نفوذ به باکت افزوده می‌شود.

آداپتور :
آداپتور کلنگی یا کلنگ بین دم تیغ یا ناخن قرار دارد.

ورق پشت :
این نوع ورق باید به گونه‌ای خم شود که کمترین تماس را با سطح زیرین داشته باشد. خم‌کاری ورق پشت باکت به کمک دستگاه نورد باید با توجه به جداول حد مجاز خم انجام شود. تا میزان خم از حد مجاز بیشتر نشود.  اگر خم پشت باکت بیشتر از حد مجاز باشد. ریز شکاف‌هایی در سطح ورق ایجاد می‌شوند. که در زمان کار با باکت این نوع ریز شکاف‌ها بزرگ‌تر می‌شوند. در اثر بزرگ شدن این شکاف‌ها باکت بیل مکانیکی کارایی خود را از دست می‌دهد.

ورق سایشی افقی مخصوص کف باکت :
ورق سایشی افقی جهت محافظت از ورق پشتی به باکت اضافه می‌شود.

محل قلاب جرثقیل :
از این نوع قلاب برای متصل کردن جرثقیل به باکت استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishUnknownIran