شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

لودر چرخ زنجیری

لودر چرخ زنجیری

در این مقاله قصد داریم در رابطه با لودر چرخ زنجیری و کاربردهای این نوع لودرها مطالبی خدمت شما عزیزان عرض نماییم.

لودرهای چرخ زنجیری

لودرهای چرخ زنجیری مانند لودرهای چرخ لاستیکی عمل می‌کنند با این تفاوت که فشار کمی که بر زمین وارد می‌کنند باعث می‌شود که لودرهای با چرخ زنجیردار بتوانند در زمین‌هایی کار کنند که قابل استفاده برای لودرهای لاستیک در نیستند اصطکاک زیاد آن‌ها با زمین باعث می‌شود که بتوانند نهایت استفاده را از قدرت موتور درکندن زمین بنمایند و چون زنجیر دارند هنگام کار در مناطق دارای سنگ‌های تیز خطر پاره شدن لاستیک وجود ندارد لودرهای زنجیردار قادر به حرکت بر روی سطحهای باشیب جانبی ۳۵٪می‌باشند در صورتی که این رقم برای لودر چرخ لاستیکی ۱۵٪ است.
همچنین لودر زنجیردار می‌تواند از شیب ۶۰٪ بالا برود در حالیکه این رقم برای لودر لاستیک دار به حدود ۳۰٪ محدود می‌شود سرعت لودر زنجیردار خیلی کمتر از لودر لاستیک داربوده به همین علت در مواردی که فاصله حمل مواد و بازگشت به محل بارگیری زیاد باشد راندمان این ماشین نسبت به نوع لاستیک دار پایین است.

کاربرد لودرهای چرخ زنجیری

این نوع لودر می توان گفت که توانایی انجام هر کاری را دارند اما درجه یک نیستند. به طور کلی بیل مکانیکی و یا لودر چرخ لاستیکی و بولدوزر تحت شرایطی خاص می توانند کار یک لودر چرخ زنجیری را بهتر انجام دهند. اما دلیلی که “لودرهای زنجیر دار” در همه پروژه­ های عمرانی استفاده می شود همه کار بودن این لودر می باشد.

بازدهی این ماشین الات از ماشین های سنگین دیگر با لاستیک بابکت چینی ،لاستیک تینگا ،لاستیک جرثقیل و لاستیک دامپتراک نیز به دلیل داشتن زنجیر بیشتر است.

لودر چرخ زنجیری
لودر چرخ زنجیری

مزایای لودر چرخ زنجیری

  • لودر چرخ زنجیری قابلیت کار در فضای محدود و کوچک را دارد همچنین قدرت مانور خوبی نیز دارند.
  • به دلیل وجود سیستم بهینه توزیع قدرت لودرهای چرخ زنجیری، از نیرو بهتر و آسانتر بهره‌مند می‌شوند.
  • قدرت کشش این لودر حتی در سطح‌های لغزنده مانند برف و بتن خیس بالا می‌باشد و قابلیت حرکت در این محیط‌ها را دارد.
  • وجود نوار پیوسته با عاج‌های برجسته دور چرخ‌های لودر چرخ زنجیری امکان حرکت در زمین‌های ناهموار،عبور از خندق‌ها را برای این نوع لودر فراهم می‌کند.

معایب

  • لودرهای چرخ زنجیری عمر کمتری نسبت به لودرهای چرخ لاستیکی دارند.
  • جهت نگهداری لودرهای چرخ زنجیری در فضاهای مرطوب که خاصیت ساییدگی برای این نوع لودرها دارند باید هزینه بیشتری پرداخت شود.
  • به دلیل سیستم مکانیکی پیچیده و اصطکاک بیشتر، سرعت حرکت این نوع لودر کندتر می‌باشد.
  • دقت دستگاه در مانور بسیار پایین است و هدایت آن هم سخت تر می‌باشد و در حین چرخش نیرو و سوخت زیادی مصرف می‌‎کند.
  • تعمیر لودرهای چرخ زنجیری حین پارگی یا شکستگی علاوه بر صرف زمان زیاد هزینه زیای را نیز در بر خواهد داشت.
  • نقل و انتقال لودرهای چرخ زنجیری فولادی باید توسط کفی یا کمرشکن انجام شود، زیرا در صورت حرکت آنها بر مسیر آسفالت به سطح مسیر آسیب خواهند زد.
  • رعایت نکات ایمنی حین کار با لودر چرخ زنجیری استوارسازان

شرکت مهندسی کویر سازه افرند ، تولیدی – بازرگانی ، واردکننده و فروشنده انواع ماشین آلات راهسازی معدنی بالاخص فروش انواع لودر کوماتسو میباشد.
شرکت مهندسی کویر سازه افرند فروشنده و واردکننده انواع لودر کوماتسو با مجوز وزارت صمت میباشد. خریداران عزیز میتوانند با ارائه مجوزهای لازم و با تماس با کارشناسان مجرب ما، بهترین خرید را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishUnknownIran