شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

کاربرد بیل مکانیکی

کاربرد بیل مکانیکی

آنچه در این مقاله میخوانیم در رابطه با کاربرد بیل مکانیکی و چگونگی استفاده از این ماشین راهسازی و حفاری میباشد.

کاربردهای بیل مکانیکی

از جمله کاربردهای بیل مکانیکی میتوان : بلند کردن و گرفتن اجسام، حرکت خاک، تخریب، لایروبی و برش دادن زمین و اجسام از موارد استفادهٔ این ماشین است. شاسی چرخ زنجیری قابلیت تحرک بسیار خوبی در محل خاک برداری ایجاد می‌کند چرا که به دلیل سطح وسیع چرخ‌ها فشار کمی بر روی خاک ایجاد می‌کند که امکان کار بر روی خاک‌های سست را فراهم می‌کند.

موارد استفاده

  • حفر کانال، گودال، زیرسازی
  • حمل مواد
  • برش توسط ادوات هیدرولیکی
  • تخریب
  • گود برداری برای ساخت ساختمان
  • خاک برداری
  • تسطیح زمین
  • معدنکاری
  • لایروبی رودخانه
  • برف روبی
کاربرد بیل مکانیکی
کاربرد بیل مکانیکی

کاربرد بیل مکانیکی چرخ لاستیکی

این نوع دستگاه مهندسی به‌طور گسترده در مهندسی جاده از جمله ساخت و ساز جاده، ساخت وساز مسکن و شهر سازی مورد استفاده است. سرعت حرکت چرخ لاستیکی در مقایسه با چرخ زنجیری بیشتر است بنابر این برای مواردی که نیاز به جابجایی بالا است و سطح راه مورد استفاده محکم باشد مناسب تر است. این ماشین از نوع زنجیری گران‌تر می‌باشد و سرعت حرکت آن با توجه به قدرت موتور محدود بوده و در حدود ۱۰ تا ۱۲٫۵ کیلومتر در ساعت است. در انواع جدید سرعت به ۴۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

بیل مکانیکی کششی

بیل مکانیکی (دراگلاین) از یک اتاقک فرمان، جرثقیل، جام بیل کششی و کابل‌های لازم جهت کنترل قسمت‌های مختلف تشکیل شده‌است.
حفاری با دراگلاین در سطوح بالاتر از سطح اتکاء ماشین تا سطوح خیلی پایین‌تر از سطح اتکاء ماشین و زمین‌های نرم تا زمین‌های متوسط سخت امکان‌پذیر می‌باشد.
ازمهمترین موارد برتری دراگلاین نسبت به سایر ماشین آلات می‌توان به بازوی طویل آن برای حفاری و تخلیه اشاره کرد.

بیل مکانیکی زنجیری

یک دستگاه طراحی شده برای حفاری و حرکت اجسام بزرگ است. به همین دلیل به‌طور گسترده در کار ساخت و ساز مانند حفر تراشه‌ها، سوراخ‌ها و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلند کردن و گرفتن اجسام، حرکت خاک، تخریب، لایروبی و برش دادن زمین و اجسام از موارد استفادهٔ این ماشین است. شاسی چرخ زنجیری قابلیت تحرک بسیار خوبی در محل خاک برداری ایجاد می‌کند چرا که به دلیل سطح وسیع چرخ‌ها فشار کمی بر روی خاک ایجاد می‌کند که امکان کار بر روی خاک‌های سست را فراهم می‌کند. این ماشین به سبب زیاد بودن سطح اتکای زنجیر با زمین به راحتی می‌تواند در زمین‌های سست استقرار یافته و کار انجام دهد به همین جهت برای کار در زمین‌های نرم که ظرفیت بارگذاری آن‌ها از ۰٫۴۳ تا ۰٫۸۲ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است ساخته می‌شود.

شرکت مهندسی کویر سازه افرند ، تولیدی – بازرگانی ، واردکننده و فروشنده انواع ماشین آلات راهسازی معدنی بالاخص فروش انواع لودر کوماتسو میباشد.
شرکت مهندسی کویر سازه افرند فروشنده و واردکننده انواع بیل مکانیکی کوماتسو با مجوز وزارت صمت میباشد. خریداران عزیز میتوانند با ارائه مجوزهای لازم و با تماس با کارشناسان مجرب ما، بهترین خرید را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishUnknownIran