شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

انواع قطعات بیل مکانیکی

معرفی قطعات بیل مکانیکی

در بازار ایران به لحاظ کیفیت و نوع ، قطعات مختلفی از بیل مکانیکی وجود دارد. در این مقاله از انواع قطعات بیل مکانیکی مطالبی چند را خدمت شما عزیزان عرضه میداریم.

تقسیم بندی انواع قطعات بیل مکانیکی

قطعات بیل مکانیکی را میتوان به ۶ دسته طبقه بندی کرد:

1. موتوری 2. هیدرولیک 3.سیل کیت 4. پمپ انژکتور 5. زیر بندی 6. فیلتر اگزوز و موارد دیگر

قطعات موتوری

بوش ، پیستون ، تسمه سفت کن ، رینگ ، سیت دود و هوا

تسمه سفت کن

مهمترین وظیفه تسمه سفت کن کنترل حرکت دورانی تسمه و انتقال قدرت موتور در بین باقی اجزا می باشد. همچنین عملکرد واتر پمپ و دینام وابسته به آن است.

بوش موتور

قطعه‌ای چدنی یا گاها فولادی است که در درون بلوک سیلندر قرار می‌گیرد. وظیفه‌ی آن ایجاد محیط و بستری مناسب برای حرکت پیستون می‌باشد. به این دلیل که شکل بوش سیلندر استوانه‌ای است می‌توان آن را به صورت ریخته‌گری گریز از مرکز تولید می شود .بوش ها طوری طراحی میشوند که بتوانند در برابر گرما دوام بیاورند.

قطعات بیل مکانیکی
شرکت مهندسی کویر سازه افرند

سیل کیت

اویل رینگ ، کیت پمپ هیدرولیک ، کیت تعمیر جک استیک ، کیت جک بالابر ، کیت شیر کنترل

انواع سیل کیت بیل مکانیکی

کیت شیر کنترل

این قطعه یکی از اجزای دستور دهنده در پمپ ها هیدرولیک به حساب می آیند. میزان دبی ورودی و خروجی پمپ ها را کنترل می کند از دیگر وظایف شیر کنترل ها فشار پمپ ها را تعیین می نماید. در میان کیت ها نقش بسیار مهمی در آب بندی کیت ها برخوردارند

اویل رینگ

اویل رینگ ها بر روی پیستون قرار می گیرد و اجازه هر گونه نفوذ را به روغن به سایر قطعات نمی دهد تا پیستون بتواند به صورت بهینه کار کند. از طرف دیگر اویل رینگ ها برای جلوگیری از فرسودگی و سایش بین پیستون و سیلندر می باشند. اویل رینگ ها در انتقال حرارت بین پیستون و سیلندر نقش مهمی را ایفا می کنند.

قطعات هیدرولیک

روتاری گروپ پمپ مادر ، شارژ پمپ ، رلیف شارژ پمپ ، بالانسر پمپ هیدرولیک ، پیستون هیدرولیک

پیستون هیدرولیک

در مجموعه روتاری گروپ پمپ های هیدرولیک یکی از این اجزا پیستون هیدرولیک می باشد که در روتور یا همان سیلندر قرار می گیرد. در تبدیل انرژی به انرژی هیدرولیک به پمپ کمک میرساند. مانند تمامی پیستون ها سوخت و هوا را با یکدیگر مخلوط می کند تا به پمپ برای ساخت انرژی هیدرولیک کمک برساند.

روتاری گروپ پمپ هیدرولیک

پمپ های هیدرولیک دقیقا نقش قلب را در سیستم های هیدرولیک دارا هستند، به گونه ای که انرژی مکانیکی تامین شده توسط موتور های الکتریکی، احتراق داخلی و… به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کنند.در حقیقت انرژی سیال را در یک سیکل هیدرولیکی یا نیوماتیکی افزایش می دهند. در زمان و مکان مورد نیاز از این انرژی مطلوب استفاده نمایند.

قطعات پمپ انژکتور

المنت پمپ انژکتور ، پلانچر پمپ انژکتور، سوزن انژکتور، سیت پمپ انژکتور

سوزن انژکتور

بسیار قطعه‌ی حساسی از نظر عملکرد بوده و نحوه پاشش غلط سوخت به داخل محفظه احتراق موتور دیزل منجر به احتراق ناقص و پایین آمدن بازدهی موتور میشود. همچنین منجر به دود کردن موتور در زمان انجام کار می شود.

المنت پمپ انژکتور

یکی از مهم ترین اجزا اصلی پمپ های انژکتور یا پمپ گازوئیل المنت می باشد این قطعه در پمپ نقش احتراقی دارد و باعث انتقال سوخت و همچنین منجر به آزاد شدن نیروی سوخت میگردد.

قطعات زیر بندی

باکت ، سرندی ، پیچ کفشگ ، رولیک ، ریپر ، فنر زنجیر سفت کن ، انواع ناخن های باکت

انواع ناخن های باکت

ناخن ها یکی از پر کاربردترین و پر مصرف ترین قطعات ماشین آلات راهسازی می باشد و چون در برابر فرسایش شدید و اصطکاک بسیار زیادی قرار دارد خیلی سریع از بین می روند. به همین علت کیفیت و دوام این قطعات بسیار مهم است.

ریپر

ریپر یا شیارزن ، قطعه‌ای دراز و چنگال مانند می‌باشد که کار هموار کردن زمین های سخت و ناهموار را بر عهده دارد. شیارزدن صخره‌ها باعث می‌شود که سطح زمین به سنگ‌ریزه‌ها و قطعات کوچک‌تر تقسیم شده و در نهایت جابجایی آن را آسان‌تر می‌کند.

اگزوز

فیلتر های : آب ، پیش فیلتر فن دار، خاک گیر هواکش ، المنت، روغن ، گازوئیل ، انواع اگزوز ، خرطومی اگزوز ،هیدرولیک

گازوئیل

با  تسویه گازوئیل مصرفی از آلاینده های جامد و مایع (آب) باعث رفع مشکلاتی از قبیل افت فرکانس در هنگام زیر بار رفتن دستگاه ، استارت نشدن دستگاه، پرش موتور دیزل و… را جلوگیری می کند.

پیش فیلتر فن دار

در این محصول از عناصر فیلتر هوا و سیستم های کامل فیلتر هوا با جریان هوا تا ۱۵۰۰ cfm استفاده شده است.

شرکت مهندسی کویر سازه افرند تولیدی – بازرگانی ، فروشنده و وارد کننده انواع بیل مکانیکی و انواع قطعات صنعتی و قطعات بیل مکانیکی میباشد. برای اطلاع از قیمت ها لطفا با کارشناسان مجرب فروش تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishUnknownIran