شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

معرفی قطعات بیل مکانیکی

معرفی قطعات بیل مکانیکی

در این مقاله به معرفی قطعات بیل مکانیکی و انواع آن میپردازیم.

آشنایی و معرفی قطعات بیل مکانیکی

معرفی قطعات بیل مکانیکی
شرکت مهندسی کویر سازه افرند

سر بیل

قسمتی که عملیات نهایی را بر روی سنگ یا خاک انجام می دهد سر بیل است. قسمت جلویی بیل مکانیکی که با زمین تماس دارد را به نام باکت می‌شناسند. لازم به ذکر است که این قسمت می تواند بسیاری از لوازم حفاری دیگر را به خود متصل کند و عملیات حفاری متفاوتی را انجام دهد. 

موتور دیزلی

همانطور که میدانید موتور دیزل نوعی موتور درونسوز است که برای تولید نیرو از چرخه دیزل در آن استفاده می شود. بر روی بیل های مکانیکی یک موتور دیزلی سوار است که وظیفه تولید نیرو را بر عهده دارد و با کمک پمپ هیدرولیکی ، سلکتور و … عملیات حفاری صورت میگیرد.

قسمت گردان

در حقیقت اتاقک و بازوی بیل روی یک صفحه‌گردان ســـوار هستند تا بیل مکانیکی بتواند در حالی که در یک محل ثابت است در جهات مختلف قــرار بگیرد و عملیات حفاری را به صورت گسترد­ه­‌تری انجام دهد.

چرخ‌ها

مروزه بیل های مکانیکی در دو مدل چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری تولید می شوند که در مدل چرخ زنجیری اجزای تشکیل دهنده آن شامل: نوع خاصی از صفحات فلزی فورج شده که اصطلاحا زنجیر نامیده می شوند‌ ، رولیک ، دنده اسپراکت ، آیدلر (غلطکی) ، زنجیر سفت کن و …

دکل و استیک

یل مکانیکی یک بازوی بلند دارد. این بازو شبیه دست انسان دارای چندین مفصل است. مفصل‌ها، هم در دست انسان و هم در بیل مکانیکی، امکان خم و راست‌شدن و حرکت بازو ‌در زاویه‌های مختلف را به وجود می‌آورند.

پمپ هیدرولیکی

پمپ هیدرولیک که وظیفه تولید دبی روغن را بر عهده دارد ، توان ورودی خود را از موتور دیزل میگیرد و توان هیدرولیکی را به عنوان خروجی تحویل می دهد. این پمپ یکی از اجزای بسیار مهم بیل مکانیکی به حساب می آید.

سلکتور

سلکتور یا همان شیر تقسیم ورودی خود را از پمپ هیدرولیک میگیرد و فشار و دبی روغن را به جک های هیدرولیکی و هیدروموتور ها به میزان لازم تقسیم میکند.

قطعات تشکیل دهنده ساختمان بیل

۱- باکت (جام)
۲- دکل (تیرک اصلی)
۳- استیک‌ (بازوی جام)
۴- شاسی یا بدنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishUnknownIran