شرکت مهندسی کویر سازه افرند

تولیدی - بازرگانی (سهامی خاص)

شرکت مهندسی کویر سازه افرند

دیگر مشخصات لودر

دیگر مشخصات لودر

در این مقاله در رابطه با دیگر مشخصات لودر و بررسی این موضوع میپردازیم

سایر مشخصات لودر

ظرفیت جام یا باکت لودر به طریقی غیر از جام جرثقیل و دراگلاین تعیین می‌ شود . ظرفیت اسمی جام در مورد لودر عملاً مساوی با حجم مواد حفاری کود شده در جام لودر در نظر گرفتن استاندارد های مؤسسه است.
بار مجاز لودر در حین عملیات های بار مجاز لودر با چرخ لاستیکی در حین عملیات باید هیچگاه از ۵۰٪ بار استاتیک واژگونی در حالتی که در حال گردش کامل است تجاوز کند . این مقدار برای لودر با چرخ زنجیری ۳۵٪ بار استاتیک واژگونی می‌ باشد . البته بار واژگونی را می‌ت وان با استفاده از سربار یا افزودن ملحقات به انتهای ماشین بالا برد و لذا مشاهده می‌ شود که وزن ماشین هم علاوه بر قدرت بالا بردن بار در تعیین حجم جام مؤثر است.

دیگر مشخصات لودر
دیگر مشخصات لودر

بار مجاز لودر 

بار مجاز لودر چرخ لاستیکی در حین عملیات نباید هیچگاه از ۵۰% بار استاتیک واژگونی در حالتی که در حال گردش کامل است تجاوز کند. این مقدار برای لودر با چرخ زنجیری ۳۵% بار استاتیک واژگونی می باشد.
البته بار واژگونی را می توان با استفاده از سربار یا افزودن ملحقات به انتهای ماشین بالا برد و لذا مشاهده می شود که وزن ماشین هم علاوه بر قدرت بالا بردن بار ، در تعیین حجم جام مؤثر است.

موارد استفاده لودر

بارگیری ماشین آلات حمل خاک: معمولاً با لودر مصالحی همچون شن، ماسه، خاک معمولی و سنگ شکسته ها داخل کامیون و یا سایر وسایل باربر ریخته می شود و آنها را می توان با لودر پر نمود.
بلند کردن و جابه جایی بار: به وسیله لودر می توان مصالحی چون آجر، بلوک های سیمانی و سفالی را بلند و در محوطه کارگاه جابه جا نمود.
در عملیات های ساختمانی از لودر برای گودبرداری خاک های سست تا متوسط بسیار زیاد استفاده می شود. لازم به ذکر است که لودر در کندن، جابه جایی خاک، انباشتن و بارگیری کردن آن نسبت به سایر ماشین آلات سریع تر عمل می کند.
در زمین هایی که خاک آن زیاد سخت نیست و تا حدودی نرم می باشد، از لودر می توان برای کندن و تمیز نمودن محل استفاده نمود. ﺑﺮای ﺑﺮداﺷﺖ ﻧﺎﻫﻤﻮاری ﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺟﺎم ﻟﻮدر ﮐﻤﯽ ﺑﻪ ﻃﺮف زﻣﯿﻦ ﺷﯿﺐ ﭘﯿﺪا ﮐﻨﺪ به این علت که ناﻫﻤﻮاری ﻫﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﻧﺎﺧﻦ ﻫﺎ ﺣﻔﺎری ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﻪ بیان دﯾﮕﺮ ﺗﺴﻄﯿﺢ ﺑﺎﯾﺪ در ﺣﺎﻟﺘﯽ ﮐﻪ ﺟﺎم در وﺿﻌﯿﺖ ﺗﺨﻠﯿﻪ اﺳﺖ ﺻﻮرت ﭘﺬﯾﺮد.

حتما به نکات زیر توجه فرمایید :

ر هنگام بارگیری سنگ های خورد شده معمولاً به لاستیک لودرهای چرخ لاستیکی آسیب می رسد. به همین امر هنگام بارگیری این نوع مصالح بهتر است از لاستیک نوع L5 استفاده شود زیرا این نوع لاستیک ها مقاومت بیشتری دارند و با این عمل عمر لاستیک افزایش می یابد. اگر از لودرهای چرخ لاستیکی بر روی زمین های سنگلاخی استفاده می شود باید حتما توجه نمود که زمین به خوبی زهکشی شده است. چرا که آب باعث می شود سنگ ها راحت تر به لاستیک نفوذ کنند و باعث پنچری لاستیک شوند. در هنگام کار با لودرهای چرخ لاستیکی بهتر است مواد سخت قبل از بارگیری خرد شوند.

شرکت مهندسی کویر سازه افرند ، تولیدی – بازرگانی ، واردکننده و فروشنده انواع ماشین آلات راهسازی معدنی بالاخص فروش انواع لودر کوماتسو میباشد.
شرکت مهندسی کویر سازه افرند فروشنده و واردکننده انواع لودر کوماتسو با مجوز وزارت صمت میباشد. خریداران عزیز میتوانند با ارائه مجوزهای لازم و با تماس با کارشناسان مجرب ما، بهترین خرید را انجام دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishUnknownIran